مشروط شدن صادرات فولاد
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، بر اساس دستور صادر شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت صادرات فولاد و انواع فلزات مشروط اعلام شد. این مسئول ذی ربط با ارسال نامه به رئیس کل گمرک کشور، شرط صادرات این کالا ها را ارائه گواهی مبدا تولید اعلام نمود. طبق گفته فعالان اقتصادی این بخش، برای شناسنامه دار کردن صادرات فولاد و انواع فلزات دیگر اقداماتی انجام گرفته تا به این وسیله روند تجارت این محصولات شفاف سازی شود.

در نامه محمد شریعتمداری به رئیس کل گمرک آمده است: با توجه به مذاکرات پیشین مبنی بر تقویت صنایع پایین دستی و حظ تولید و اشتغال این گروه، عرضه انواع فلزات در بورس کالای ایران طبق نرخ رسمی دلار صورت خواهد پذیرفت. در حال حاضر سود جویان زیادی هستند که تمایل به خرید و صادرات این محصولات داردند که این امر تهدید جدی برای صنایع پایین دستی می باشد. با توجه به این موضوع اعلام می دارم از تاریخ ابلاغ این نامه (۳ خرداد سال ۱۳۹۷) صادرات فولاد و هرنوع فلز دیگر چه به‌صورت شمش، اسلب یا کاتد یا هر شکل دیگری بدون ارائه گواهی مبدا تولید آن ممنوع است. لیست صادرات روزانه این قبیل کالاها باید به وزارت متبوع منعکس شود تا متعاقبا اظهارات صادرکنندگان در مورد گواهی مبدا تولید کالا مورد بررسی و راستی‌‌آزمایی قرار گیرد.

از طرفی دیگر باید برای بار های 10 هزار تن بیشتر برای محصولات فولادی و 100 تن به بالا برای فلزات رنگی اعم از مس، آلمینیوم، سرب و روی گواهی های مربوطه به مبدا تولید قبل از خروج کالا از کشور بوسیله وزارت متبوع راستی‌‌آزمایی و تایید شود مکه این عمل می تواند بصورت سیستمی صورت گیرد.

طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در سال گذشته مجموع صادرات تولیدکنندگان فولاد کشور 6 میلیون و 872 هزار تن فولاد خام و یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن انواع محصولات فولادی بوده است که این میزان در مقایسه با سال گدشته به ترتیب ۸۴ درصد رشد و ۱۰ درصد کاهش داشته است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: